Skjema
|
Benyttes til
|
Arbeid nær/ved anlegg |
Innmelding av arbeid nært nettanlegg.
|
Eiendom tomter
|
Henvendelser omkring våre eiendommer og nettanlegg som befinner seg på disse eiendommene, ev. nettanlegg på privat/offentlig tomt, avstandsregler og tinglysning/heftelser på vår eiendom.
|
Elektromagnetisk felt
|
Henvendelser omkring elektromagnetisk felt og spørsmål om målinger knyttet til våre nettanlegg.
|
Flytting av nettanlegg
|
Flytting av nettstasjoner, kabelskap, stolper, barduner, lavspentlinjer, høyspentlinjer og ombygning fra linje til kabel.
|
Forespørsel om graving/opprydning
|
Henvendelser angående graving og/eller opprydning etter arbeid utført i regi av Tensio.
|
Forespørsel om effektøkning/tilknytning for bolig- og mindre næringsformål
|
Henvendelser om veiledning, kapasitet i strømnettet, tilknytning eller anleggsbidrag for kunder med bolig- og mindre næringsformål.
For eksempel:
- Bolig/boligfelt og hytte/hyttefelt.
- Veilys og næringsvirksomhet opp til 100 kW.
- Blandingsprosjekter (bolig + næring) der effektbehov for næringsdel er mindre enn 100 kW.
|
Forespørsel om effektøkning/tilknytning for næringsaktører |
Henvendelser om veiledning, kapasitet i strømnettet, tilknytning eller anleggsbidrag for kundegrupper med næringsformål over 100 kW.
For eksempel:
- Kraftproduksjon, datasentre, industrianlegg, ladestasjoner, næringslokaler, skoler, sykehus, kjøpesentre osv.
- Blandingsprosjekter (bolig + næring) der effektbehov for næringsdel er større enn 100 kW.
|
Fritak for leveringsplikt |
Hvis Tensio skal inngå avtale med kunde om tidsbegrenset fritak fra leveringsplikten.
|
Jordfeil
|
Melding av jordfeil.
|
Kortslutningsberegninger
|
Beregning av kortslutningsverdier.
|
Manuell Elsmart-melding
|
Erstatter papirversjonen av «Melding om installasjonsarbeid» for elektrikere på egen bolig.
|
Regulering
|
Melding om reguleringer som påvirker vårt nett.
|
Spenningsklage bedrift/gårdsbruk |
Hvis du opplever større variasjoner i spenningen - for bedrift/gårdsbruk.
|
Spenningsklage privatkunde |
Hvis du opplever større variasjoner i spenningen - for privatkunder.
|
Tilgang til våre anlegg
|
Henvendelse om tjenestemessig behov for tilgang til våre nettstasjoner eller andre av våre anlegg.
|
Ut-/innkobling av nettanlegg
|
Melding av behov for ut- og innkobling av våre nettanlegg. Vennligst merk at det er minst 5 dagers saksbehandlingstid på disse henvendelsene.
|
Vedlikehold nettanlegg
|
For å rapportere manglende vedlikehold av våre nettanlegg og ev. skader/mangler ved disse. F. eks. stolper, kabelskap, nettstasjoner og linjer/kabler.
|
Andre henvendelser
|
Henvendelser som ikke dekkes av øvrige skjema i denne oversikten eller som ikke gjelder ditt kundeforhold. Oversikt over ditt kundeforhold finner du på Min side.
Forespørsel om linjerydding sendes her.
|