Hva gjelder din henvendelse?
Kundeforhold: Har du spørsmål om ditt kundeforhold, faktura, forbruk, flytting eller strømmåler, send oss en henvendelse her.
Dine rettigheter som nettkunde: Ønsker du å klage på faktura, sende erstatningskrav eller søke om kompensasjon ved langvarig strømbrudd? Se dine rettigheter som nettkunde her.
Teknisk: Ved tekniske spørsmål sender du oss en henvendelse fra et av skjemaene nedenfor. Første gang må du registrere deg med navn, epost og passord. Deretter kan du logge inn og følge status på sakene dine mens de pågår i Servicedesken.
Skjema
|
Benyttes til
|
Anleggsbidrag
|
Spørsmål rundt anleggsbidrag, ev. spørsmål angående 10-årsregelen og detaljer rundt mottatt faktura.
|
Arbeid nær/ved anlegg |
Innmelding av arbeid nært nettanlegg.
|
Eiendom tomter
|
Henvendelser omkring våre eiendommer og nettanlegg som befinner seg på disse eiendommene, ev. nettanlegg på privat/offentlig tomt, avstandsregler og tinglysning/heftelser på vår eiendom.
|
Elektromagnetisk felt
|
Henvendelser omkring elektromagnetisk felt og spørsmål om målinger knyttet til våre nettanlegg.
|
Flytting av nettanlegg
|
Flytting av nettstasjoner, kabelskap, stolper, barduner, lavspentlinjer, høyspentlinjer og ombygning fra linje til kabel.
|
Forespørsel om graving/opprydning
|
Henvendelser angående graving og/eller opprydning etter arbeid utført i regi av Tensio.
|
Forespørsel om nytilknytning/effektøkning
|
Forespørsel om nytilknytning til strømnettet eller ønske om effektøkning på eksisterende nett.
|
Jordfeil
|
Melding av jordfeil.
|
Kortslutningsberegninger
|
Beregning av kortslutningsverdier.
|
Manuell Elsmart-melding
|
Erstatter papirversjonen av «Melding om installasjonsarbeid» for elektrikere på egen bolig.
|
Regulering
|
Melding om reguleringer som påvirker vårt nett.
|
Spenningsklage bedrift/gårdsbruk |
Hvis du opplever større variasjoner i spenningen - for bedrift/gårdsbruk.
|
Spenningsklage privatkunde |
Hvis du opplever større variasjoner i spenningen - for privatkunder.
|
Tilgang til våre anlegg
|
Henvendelse om tjenestemessig behov for tilgang til våre nettstasjoner eller andre av våre anlegg.
|
Ut-/innkobling av nettanlegg
|
Melding av behov for ut- og innkobling av våre nettanlegg. Vennligst merk at det er minst 5 dagers saksbehandlingstid på disse henvendelsene.
|
Vedlikehold nettanlegg
|
For å rapportere manglende vedlikehold av våre nettanlegg og ev. skader/mangler ved disse. F. eks. stolper, kabelskap, nettstasjoner og linjer/kabler.
|
Andre henvendelser
|
Henvendelser som ikke dekkes av øvrige skjema i denne oversikten eller som ikke gjelder ditt kundeforhold. Oversikt over ditt kundeforhold finner du på Min side.
Forespørsel om linjerydding sendes her.
|